Oglašivačke skripte čitaju podatke iz browser password managera radi praćenja korisnika
Digitalno oglašavanje donosi nevjerojatne prihode, ali dvije trećine njih odlaze Facebooku i Googleu, što znači da se ostatak tržišta mora boriti za ono što ostane. I pritom se ne biraju sredstva, a to dokazuju skripte za praćenje korisnika, koje su protuzakonite i treba naći rješenje za njih.
Ali, dok se traži to rješenje, sam način praćenja postaje sve domišljatiji pa se provodi čak i preko upravljača lozinki (eng., password manager), koji bi trebali zaštiti ljude, a zapravo to ne čine u potpunosti. Dakle, sami postupak kojim se to čini poprilično je jednostavan, barem u teoriji.
Iako je sama funkcija upravljača lozinki kreiranje nasumičnih brojki i slova za svaku od stranica na kojima treba štititi korisnika, treba znati da postoje kvalitetna i manje kvalitetnija rješenja. Dok će, primjerice, samostalne usluge kao 1Password i LastPass biti maksimalno sigurne, oni upravljači lozinkama unutar internetskih preglednika kao Chrome i Firefox daleko su jednostavniji.
Ne samo to, kreirani su da bi automatski prepoznavali web stranice na kojima korisnik boravi, ali i da bi bilježile login podatke, što je poprilično opasno i za svaku osudu. Otkrili su to stručnjaci s prestižnog američkog sveučilišta Princeton i odmah obavijestili javnost, ali i Google te Mozillu kako bi urgirali i uklonili sporne upravljače lozinki iz svojih internetskih preglednika.
Skripte koje stoje iza praćenja korisnika jesu AdThink i OnAudience, a osim internetskih preglednika, sporno je i što web stranice dozvoljavaju da im se one nalaze u pozadini. Možda nakon cijelog ovog otkrića i prokazanja glavnih problematičnih aktera sve bude ekspresno riješeno.
Ako i ne bude, savjet je svima koji žele koristiti upravljače lozinki da koriste one samostalne, a ne da se okreću dodacima kao što su oni u internetskim preglednicima. Na taj način problema neće biti.
Izvor: http://www.ictbusiness.info