Danas stiže Chromeovo blokiranje nametljivoh oglasa
Google Chrome u svojoj aktualnoj verziji 64 dobit će ugrađeno automatsko blokiranje reklama na webu. Iako se čini kao da time Google kroz najpopularniji preglednik današnjice može samome sebi dokinuti dio prihoda, tomu ipak nije tako – filtrirat će se, naime, samo internetski oglasi koji ne poštuju “pravila lijepog ponašanja”, odnosno koji su iritantni, napasni, i odveć nametljivi. Google-ovi oglasi, očito po njima, takvi nisu.
Nešto prije nego se danas aktivira adblocker rješenje u Chrome-u, na Google-ovom je Chromium blogu pojašnjeno kako će ono funkcionirati, tj. koje vrste oglasa će biti prepoznate i automatski blokirane.
Na desktopu će Chrome od sutra automatski sakrivati oglase koji dolaze u vidu pop-up prozora, velike “zalijepljene” (sticky) oglase, video sadržaje sa zvukom koji se automatski pokreću, te oglase koji imaju brojač sekundi i tako skrivaju sadržaj stranice na određeno vrijeme.
Na mobilnim platformama blokirane će biti sve navedene vrste oglasa, ali i bljeskajući animirani oglasi, oglasi koji prekrivaju cijeli ekran, te oni koji zauzimaju preko 30% vertikalne duljine ekrana.
Developerima web stranica na raspolaganju su preporuke Koalicije za bolje oglase. Budu li se istih pridržavali, osigurat će bolje korisničko iskustvo, Google im neće blokirati oglase na stranicama, a i manja je vjerojatnost da će nametljivim pozicioniranjem istih natjerati svoje posjetitelje na instalaciju vanjskih adblockera.
Google-ovi će sustavi ocjenjivati web stranice prema načinu na koji one postavljaju oglase. Otkrije li se nepoštivanje navedenih preporuka, na toj će stranici u Chrome-u biti uklonjeni svi oglasi. Vlasnici web-ova tada će morati popraviti dizajn i prijaviti stranicu Google-u na ponovnu evaluaciju.
Izvor: https://www.bug.hr/