Avast prodavao privatne podatke korisnika svojih antivirusa i sigurnosnih alata
Avast se našao u velikim problemima jer je potvrđeno da se itekako okoristio “dilanjem” privatnih podataka svojih korisnika, tako što ih je prodavao, između ostalih, Googleu i Microsoftu. Činio je to kroz svoju podružnicu Jumpshot, a ne direktno kao Avast, što ne umanjuje problem, nego ga zapravo čini još ozbiljnijim, jer je riječ o pomno smišljenim potezima.
Naime, u svojoj ponudi Avast ima cijeli niz antivirusnih i sigurnosnih alata, bilo da se radi o plaćenim ili besplatnim verzijama, a koristi ih se na oko 435 milijuna svakog dana – aktivno! Pritom se misli na PC, Mac, pametne telefone i tablete, što podosta širi ponudu po pitanju prikupljenih podataka.
Srećom, postoje oni koji prate takve stvari i odmah ih prijavljuju, a u ovom su slučaju to bili Vice i PC Mag, koji su si dali truda te razotkrili aferu. Dakle, Avast je prodavao oosbne podatke, ugovore i druge dokumente koje ima zahvaljujući uslugama koje zahtijevaju od korisnika da omogući pristup takvim podacima, ili da ih ostavi sam ukoliko želi nastaviti, odnosno početi koristiti Avastove usluge i proizvode.
Alarmantno je to što Avast nije prikupljao samo podatke koji se tiču svojih usluga i proizvoda, već bi korisnike pratio pa prikupljao podatke o njihovim Google pretragama, lokaciji, GPS koordinatama s Google Mapsa, LinkedIn profile i aktivnosti na YouTubeu. Dakle, Avast je činio razne nepodopštine, i to se razotkrilo.
Suučesnici u tome su spomenuti Google i Microsoft, no lista velikana uključuje i Yelp i Pepsi. Iako se ne navodi, jedna marketing kompanija platila je Avastu čak dva milijuna američkih dolara za određene dijelove privatnih podataka.
Istraga je odmah pokrenuta i Avast će morati ponuditi odgovore, kako u Sjedinjenim Američkim Državama, tako i u Europi. Ukoliko se potvrde svi ovi navodi, uslijedit će rigorozne kazne za Avast, no ništa se neće postići ako neće odgovarati i oni koji su svjesno kupovali podatke koji su im ponuđeni.