E-mailovi neće izaći iz mode u skoro vrijeme
Ponašanje prema e-mail porukama u inboxu različito je od osobe do osobe, ali prema istraživanju koje je proveo Adobe, sve manje ljudi teži prema tome da dosegne “inbox zero” razinu. Konkretnije, dok u Indiji 70 posto zaposlenih to uspije, u Sjedinjenim Američkim Državama riječ je o njih manje od 50 posto.
Inače, “inbox zero” označava termin kojim se opisuje nula poruka u inboxu. Dakle, onima koji ih imaju po nekoliko stotina ili tisuća, što pročitanih, što nepročitanih, tako nešto čini se apstraknim. Posebno ako na dan dobivaju na desetke, stotine, pa i tisuće e-mail poruka. Ali, moguće je!
I dok kod privatnih korisnika nije teško držati se naputaka i čitati te brisati poruke koje nam ne trebaju, a istodobno arhivirati one koje nam trebaju, kod poslovnih korisnika stvari su bitno drugačije. Nije nikakvo čudo kad takav korisnik ode spavati, ujutro se probudi i dočeka ga preko stotinu poruka. Potreban je dug vremenski period da bi ih se “obradilo”, a vrijeme je novac.
“Morate e-mail poruke doživljavati kao posao i kad ih sve “očistite”, ne smijete se postavljati kao da je posao gotov jer nije, čeka vas svakodnevno jedno te isto, zato morate postići rutinu u tome, te se samim time ubrzati do te mjere da vam sve postaje lakše, brže i automatizirano”, pojasnio je jednom prilikom predsjednik kompanije PubMatic Rajeev Goel.
No, ti savjeti i nisu nešto, to je samo početak. Navodi i da je potrebno poruke od istih pošiljatelja spajati pa da sve izgleda kao jedan razgovor. Također, potrebno je odmah po početku dana vidjeti koje poruke vam ne trebaju pa ih odmah i obrisati. Jer, privatni korisnici znaju dobivati mnogo pozivnica i poruka koje im nisu bitne, a kod poslovnih je korisnika to sve nekoliko razina iznad.
Na ovaj način se u pola sata može obraditi i do 500 e-mail poruka. Osim ako niste u nekoj vrsti službe za korisnike, tad sve zanemarite jer svaka poruka je bitna i mora biti odgovorena što je prije moguće.
A Adobe na tisuću zaposlenih u SAD-u pokazuje da 41 posto ispitanih tvrdi kako je nemoguće uspjeti tako nešto, njih 36 posto to naziva opsesivno-kompulzivnim poremećajem, njih 19 posto tvrdi da osjećaju olakšanje kad to postignu, a njih 16 posto osjeća se “sjajno”.
Ukratko, Adobe je potvrdio da e-mail neće tako skoro nestati kao alat za komunikaciju i marketing.