Tisuće internet trgovina iskorištava svoje korisnike za rudarenje kriptovaluta bez njihovog znanja
Laka zarada uvijek je motivacija raznim tipovima ljudi za akciju pa se često pronalaze prevare i malverzacije svih vrsta kako bi se postigao cilj. Rudarenje kriptovaluta bez znanja krajnjih korisnika primjer je upravo takve aktivnosti, a širi se nevjerojatnom brzinom – svjesno i nesvjesno.
Toliko je daleko otišlo da se sumnja kako i Showtime, koji je u vlasništvu televizijske mreže CBS, bez znanja korisnika koristi njihove procesore za rudarenje kriptovaluta. Samo, to se čini nesvjesno, iz razloga što se malware namijenjen takvoj aktivnosti uspio infiltrirati u sustav Showtimea.
Otkrio je to neovisni stručnjak Willem de Groot, a u svom izvješću navodi da se sve ovo događa ponajviše kad se radi o web stranicama namijenjenim internetskoj prodaji, odnosno, o e-trgovinama. Točnije, ima ih čak 2496 zaraženih malwareom za rudarenje kriptovaluta i od toga je njih 85 posto povezano sa samo dva CoinHive korisnička računa.
Osim e-trgovina, problematična je i strancia Musicas.cc, koju kad posjetite, opterećenost internetskog preglednika “skoči” za čak 90 posto. U kodu joj se nalazi CoinHive JavaScript, ali čini se da nije posrijedi malware, već svjesno postavljanje alata za rudarenje kako bi se ostvarila zarada.
Vrijeme je da antivirusni alati počnu djelovati na način koji bi prepoznavao ovakve aktivnosti, pa neka korisnici sami izaberu žele li moć svog računala nuditi određenoj web stranici tako da ostvari određenu zaradu. Ali, treba znati da očito iznimno često hakeri koriste malware i bez znanja web stranice, te zarađuju na taj način.
Sve u svemu, ovo je jedna poprilično nova priča i tek se svi skupa moraju znati postaviti prema njoj, odrediti neka pravila i regulative, pronaći način kako se boriti protiv malware-a i hakera. Mnogo je poteza koje treba izvesti da bismo na rudarenje ovakvim načinom mogli gledati pozitivno.
Izvor: http://www.ictbusiness.info